Senaste lackningarna



Min yngsta son är brutalt ärlig, så efter senaste lackningen med Konad stämpling kollade han in mina naglar och konstaterade torr "du har blivit bättre, men måste öva mer". Och helt klart ha killen rätt, jag har liksom inte 100% koll på hur mönstret sitter på stämpeln vilket resulterar i att det inte alltid kommer på likadant på alla naglar. Lacket är China Glaze Calypso Blue som var mörkare blått i verkligeheten är på webben, stämplat med Konads Special Polish Silver och image plate M69.


Jag skulle gladeligen kunna byta lack och stämpla nya motiv varenda kväll, men jag inbillar mig att det inte kan vara bra för nagelhälsan om man tar bort lacket varje dag??? Som det är nu så är både pek- och långfingret på höger hand så uppflisade att jag måste använda SHs Hard as Wraps både på höjden och bredden för att dom ska ens hålla ihop och tummnageln har helt gått av nån mm ovanför nagelbädden.Och då har det inte spelat nån roll att jag använd Scratch Nail Food i nästan två månader :0( Fast naglarna på vänster hand är helt OK?????

Men ni vet ju hur det är när man ska öva, det blir så mycket roligare med nya material så jag kunde bara inte hålla mig när jag såg att Konad kommit ut med fler image plates, utan tjoff bara bidde det tre plattor och det nya stämpelsetet som åkte ner i shoppingkorgen:-), men sen får jag nog ta och hålla i mig och plastkortet ett tag .

Solen skiner, snön gnisstrar och det var -15C vid 9-tiden och då msåte en ridgeback måste springa väldigt snabbt för att inte frysa om tassarna ;-)

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.