Lycka

Bakgrund: från åk 4 samt 1 tog vi båda killarna från den skola de gick i till en helt nystartad. Inte för att vi var missnöjda utan för att konceptet verkade superbra och skulle förbereda ungarna för vidare studier och vuxenlivet. För att göra en lång historia kort - det har funkat för den yngsta men inte den äldsta, som har lidit mer eller mindre av en eller annan anledning sedan dess. När det hela höll på att gå överstyr anmälde jag honom i största hemlighet om byte tillbaka till den första.....och det har tagit tid, utbrott, tårar och - tid: Igår em ringde skolsekreteraren och hade en plats ledig - trodde knappt det var sant. Kort samtal till mannen då vi var totalt överens - Sam måste få bli lycklig igen - och det blev han. Så vi åkte till skolan idag, fick schema och klasslista och för första gången på evigheters evighet lös min älskade, underbara son från insidan av ren skär lycka. Jag lovar, jag kan inte komma ihåg när jag såg honom skina så förutom när han hade varit på ACDC med mannen på Ullevi i somras ;-)

Det är så fantastisk, han känner tio killar och tjejer i sin nya klass (från dagis och lågstadium samt fotbollslaget) - hur många har sån tur när dom börjar en ny skola?? Alla små problem som finns innan han har börjar och allt satt sig (som normalt hade fått honom att oroa ijäl sig), det struntar han i eller hittar lösningar på. Långa skoldagar? Nema problema ;-) Helt otroligt underbart och jag blir så in i bänken glad över att Sam är lycklig igen!

Fast jag undrar vart mina två nagelgrejjsimojjs paket har tagit vägen???

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.