Kvalitet och kvalitet

Nu vore det ju en direkt lögn att påstå att jag har många olika märken av nagelack i min samling, de är närmare bestämt endast sex: OPI, Mavala, Isadora, Depend, viva la Diva och Scratch Nails alla med olika  egenskaper. Önskar verkligen att jag kunde rättfärdiga några flaskor Dior, det märket är enligt mina mått det bästa jag prövat, men hallå - idag kostar en flaska 215kr:-O

Nåja, OPI flaskorna har stått där på glashyllan i 3-5 år, ibland använda med mestadels bara gömt sig bakom annat. Så började jag läsa Sminkbloggen i höstas och insåg att det fanns en hel massa nya märken jag aldrig hört talas om och färger jag aldrig ens funderat över. När det kommer till Isadora har det i mina ögon varit ett verkligt lågprismärke med kvalitet som matchar. Jag hade fel när det gäller ögonskuggor, men nagellacken....ja dom är bra när man öppnar flaskan, men blir tjockflytande och svårtorkade på sissådär en månad = besviken!!
Mavala...deras glitter och dimantlacker är super, men de vanliga??? Köpte ett julerött satin lack till jul och det torkade ju aldrig:-( Fick faktisk lov att ge upp och tar bort det, för att ersätta med ett av de gamla OPI lackerna.För  tro't eller ej, men OPI lackerna är fortfarande lika lättflytande och snabbtorkande som de var när jag köpte dom och som jag sa - ett eller två är upp till 5 år gamla!!

De svenska Scratchlackerna är än så länge både bra, lättapplicerade och hållbara, har bara två: Green Gold och Brown Sugar.

Har försökt göra en beställning av China Glaze som ja läst så mycket possitivt om till ett osannolikt billigt pris - hoppas verklingen det funkar...som jag skrev tidigre, att säga att man shippar internationellt och sen inte har rätt internationellt adressformat i utcheckningen...det suger;-P

Slog av en flisa av en av lillfingernaglarna igår när jag lagade middag, så nu får det vara nog  - ska ta bort allt lack och börja om från början med Hard as Wraps, så det så!

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.