Micro minitest av underlack

Jag har hårda sköra naglar som det lätt slås av flisor på. På den "gamla goda tiden" virade jag in topparna i silke, men allvarligt talat - kan det verkligen vara nyttigt med så mycket nagellim i det långa loppet?? Fram till för ca en månad sen använde jag OPIs natural base coat med....tja som base coat funkar det ju, men nog attan skivade sig nån topp här och där och en och annan flisa rök. Men så hittade jag Sally Hansens Hard as Wraps på ICA Maxi i Häggvik av alla ställen och sen jag började med det har allt varit frid och fröjd - naglarna håller ihop och trasar sig inte, speciellt om man låten lite av lacket smyga sig över till undersidan av topparna,

När jag höll på att leka med mina Konad stämplar, blev det mycket av och på med lacker och nånstans mitt i fick jag för mig att testa OPI igen...och jag kan bara säga det - idag, fyra dagar senare har inte bara en utan två toppar slagits av nån millimeter :-( Från och med nästa manikyr, kommer aldrig mer nåt annat än Hard as Wraps att sitta på mina naglar, det är en sak som är sann.

Läste föresten nånstans att de naglar som växer långsammast är lillfingret och jag tror - tummen. He, det stämmer då inte för mig för mina lillfingernaglar har alltid växt mest, följt av ringfingrar och de som växer långsammast är pekfingrarna Skuuuuummmmmt . Nu ska jag gå och leka med mina Konadstämplar ett tag, köpte en sats plastnaglar att ha som prov "dockor" - nåt ska man ju roa sig med:-)

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.