Dr Frankenpolish

Första gången jag såg det namnet, fnissade jag frustande och visst är det ett fantastiskt roligt påhittat namn? Vad hon gör är lika enkelt som genialt och jag tror jag pysslade lite med sånt "back in the good ol' 80th" när de vanliga färgerna på lack kändes lite halvtråkiga. Inte för att det fanns blått och grönt lack då (eller gjorde det??) men lite pyssel för att få nåt eget var alltid givande.

Eftersom min nuvarande kollektion av nagellack är något begränsat (haha), så tog jag två av mina OPI lacker: Kinky in Helsiki plus Bogota Blackberry, lika många droppar av varje på en bit alufolie (= engångspalett) och rörde runt. Resultatet blev så här:


Lite tjockt, beroende på att den första Konadstämplingen inte blev bra, så jag lackade över hela härligheten.

Och eftersom min urval av Konad speciallacker fn är ännu mer begränsat, fanns det bara vitt att stämpla med. Kan bara flika in att jag anser att deras guld lacker suger, de syns knappt alls vare sig på ljus eller mörk bakgrund. Använde ett av motiven på bricka M64 och det blev så här: Jag tycker nog inte att Konad tekniken är så lätt så här i början, det gäller att vara flink som attan och lyckas få stämpeln rakt, innan färgen torkar och allt blir pajj

Det intressanta är att även här, precis som när det gäller quiltning, så blir färgåtergivningen olika beroende på vilka andra färger man använder. Lacket som i sig själv ser ut som en anings mörkare ceris, blir med den vita stämpeln nästan tuggummirosa. Men - inte på bild, bara i verkligheten = skumt.

Nu väntar jag bara på paket både från Singapore och USA, sen kan man experimentera av hjärtats kust :-D

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.