Snö snö

och lite mera snö. Vår gata är rätt smal under gynnsamma omständigheter, men när plogbilen farit runt här under några veackor, så blir den bara smalare och smalare. Vafför plogar dom inte ordentligt rent, utan lämnar bara en körbana i mitten?? För att inte tala om alla gathörn....där lämnar dom bara plogmassorna ploff och den körbara delen är snart smalare än spagetti.
Tack vare detta så var jag tvungen att skotta rent en bra bit utanför grinden på båda sidor om stolparna, så jag kunde parkera bilen utan att blockera gatan helt. Och vi vet ju alla att plogmassor inte direkt består av pudersnö = vojjne min rygg :-( och sen var jag tvungen att skotta endå mer bakom och på sidan av bilen så att det gick att ta sig in genom grinden. Varför jag inte kör in bilen på uppfarten??? Det vill ni inte veta, men en liten hint - det har med grindstolpar att göra LOL.

Jag vet inte vad ni andra nagellacksfreaks tycker, men jag vet inte om det är jag som är extremt oförsiktig eller om det är dålig hållbarhet på China Glaze (utom Crome lackerna) som typ Calypso Blue och Bridezilla - men jag tycker att dom flagar lite väl snabbt, trots flera lager med top coat:-(

Idag blir det hemlagad Tai Red Curry gryta till middag = mums :-)

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.