Underliga lacker

Inlägget jag tänkte göra idag ligger kvar i jobbdatorn, så det får bli ett om min erfarenhet med att använda vissa China Glaze lacker. Ett av de lacker jag beställde från 8ty8 var ett ljuvligt ljusrosa shimrigt som heter Bridezilla och som jag tyckte skulle passa utomordentligt som underlag till ett mörkt lila Konad lack. När jag lackade med det så tog det evigheter för varje lager att torka och inte nog med det, det blev aldrig riktigt täckande - inte ens med tre lager. Och tre lager ville aldrig torka.... Av med alltihop, ett annat baslack, sen tänkte jag (borde inte tänka så mycket) att jag kunde måla ett lager med Don't touch my tiara och sen två med Bridezilla. Samma sak, det första lagret tog med än 30 min att torka och de andra ville inte härda. För att göra en lång historia kort - sex gånger gjorde jag samma sak - av med allt, nytt underlack, nya lager... desperationen ökade....tunga suckar. Till slut klämde jag dit lite Seche Vite och hoppades på underverk och tog ett xtra glas vin för att stärka mig;-p Nånstans på senkvällen fick jag för mig att testa lite Konadstämpling men vad tror ni hände? Stämpelmotivet flöt ut till en odefinerbart guck!! Då gav jag upp och gick o la mig och läste för killarna. Fast Sam bestämde att han skulle läsa - vi håller på med Philip Pullmanns Den gyllene kompassen och det så coolt att en 13 på det 14 åring och en snart 11 åring frivilligt ligger i vår dubbelsäng och lyssnar på högläsning:-D Mina naglar?? De är fortfarande i bara baslack.


Fundering - undrar om det är shimmer lackerna som är problemet, för Chrome var sååå lätta att arbeta med och torkade supersnabbt.

4 comments:

Lillstrumpa January 18, 2010 at 11:28 PM  

Ja nagellacker är ju inte min hemmaplan precis.
Men jag kan ju kommentera i alla fall :))
Så SKÖNT för Sam att han nu äntligen fått flytta tillbaka till *sin* skola
HURRA
masskram
Lillaystersyster

Wolfie January 21, 2010 at 1:28 PM  

Sam trivs så bra att han helt frivilligt gör sina läxor varje dag och försöker plugga igen den del av kemin som förra klassen inte hunnit med - till 21 på fredagkväll!!
Kraaaaam,
Syrran

Jag igen då January 24, 2010 at 5:29 PM  

HAru fått nå mail från min unge?
Hon skickade bild igår eller förrgår på sig själv i den lilla svarta :)
Krama kidsen
pyyyyyss

Wolfie February 28, 2010 at 9:06 AM  

Såg inte det här föränn nu men Nix - inte en endaste liten bild. Skicka till AOL adressen.
Kram

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.