Scrubbaduuublubb

Nu när det är så attans kallt ute, torkar tom min hud och börjar klia som sjutton. Eftersom jag bara använder handgjorda helt naturliga tvålar som en av mina bästa vänner Justine i USA tillverkar (jag svär - hon är den bästa tvålmakerskan på den här planeten), så håller min hy sig normal befuktat och fin. Varför? Jo tvärt emot de flesta köpetvålar, innehåller naturliga handgjorda tvålar allt det naturliga glycerin som skapas i själva tvålprocessen (saponifikation) och glycerin är ett fuktämne. 

Men som sagt - vid -14C räcker inte det utan igår gjorde jag en enkel bodyscrub av råsocker, avocadoolja, lite jojoba infusionerad med vaniljstång (jojoba är ingen olja utan ett flytande vax) plus citron eterisk olja - mmmm så gott det luktade och så mjuk jag blev. Men det höll sig inte länge :-( så på kvällen tände jag ett av våra massageljus och njöt sen av att smörja in mig med den ljumma oljan - även den härligt doftande av: vanilj vanlig citron, grön citron samt rosa grapefrukt. Jag bara älskar lukten av olika citrus tillsammans med vanilj, som en fräsch "comforting scent".

Trots att jag vanligtvis bara gör manikyr en gång per vecka (för att spara naglarna från polish remover), så är jag lite sugen på att göra en idag. Men - varken China Glaze paketen eller det lilla Konad paketet har dykt upp ännu (putar surt med läppen) och då känns det inte lika kul att ännu en gång stämpla med vanligt vitt....så jag struntar nog i det och smörjer en omgång till med Scratch Nailfood....-14C ute - inte ens hundarna vill gå ut.


0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.