Min manikyr

Läste hos Lotta Lackoholic om hur en manikyr kan se ut hos henne och det slog mig hur olika vi alla är. Förr höll jag på med One Minute Miracle Manicurerk (stor burk med salt ochg olivolja+ nån god eterisk olja och så svisha runt en hand i taget i burken), naglebandspeelare och jag vet inte allt. Men så en dag i duschen kom jag på att den våfflade micro dermabration face cloth som jag fått av en kompis i USA, inte bara funkar vansinnigt bra i fejjan, utan på knösetorra armbågar o knän med, under tuttut :-O och - till nagelband och händer med! Hemgjord naturlig handcreme funkar väldans bra, men Scratch Nail Nail Food är ju snudd på ett litet mirakel. Nog för att jag har en uppsjö av naturiga oljor av alla de sorter, så har jag inte hittad någon Virgin Sesame Oil ännu, men olika lavendrar från diverse ställen i världen har jag en stor samling av - lyllos mig:-).

OK vart var jag... Jo microdermabration scruntch på nagelband, naglar och händer, ett tag med supermjuk skrubberi med en nagelborste över nagelband och under naglar och 100% naturlig handgjord tvål. Torka hela härligheten ordentligt på en mjuk frottéhandduk, smörj in med handgjord 100% naturlig hand cream eller body butter. Jag lovar, för det mesta behöver man inte ens använda en sk orangepinne till nagelbanden efter micradermabrationtrasan. Smörj in nagelband och under naglarna med Nail Food, fila naglarna efter behag (eller kanske i omvänd ordning), men jag föredrar en glas eller diamandfil och polerar försiktigt med en buffer. Jag använder sen Sally Hansens Hard as Wrap topcoat, men vad som följer sen är helt upp till var och ens tycke och smak :-D


Nu blev jag tväsömsig och måste släcka lampan.

1 comments:

Emma March 5, 2010 at 11:56 PM  

Hittade hit genom din kommentar om din våfflade micro dermabration face cloth på DN:s sminkblogg. Låter som en toppenprodukt, men efter lite googling hittar jag inget vettigt ställe att köpa eller beställa från. Har du nåt tips om hur man får tag i en sådan duk härifrån Sverige?

Mvh
Emma

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.