Stackars mina små

stubbar :-(

Ursäkta den usla bildkvalitén, men det blir inte bättre när man fotar med vänsterhand - om man är högerhänt alltså;-P Lyckades klyva höger långfingernagel för ett tag sedan och nu i veckan som gått gick den lilla utväxten av ner till nagelplattan. Inte nog med den, pekfingret hade flaggat sig så att det inte heller ville vara med....Så med sorg i sinnet bestämde jag mig för att klippa av alla naglar på båda händerna till kort-kort, för det såg ju inte så tjusfullt ut att ha 7 hyfsat långa och tre korta... 

Sax??? säger ni säkert, varenda kotte vet ju att man inte ska klippa sina naglar (på händerna) men men - det står ju i Rescue Beauty Lounge boken att man ska (hmm, står det verkligen ska??)/kan använda sax och att fila ner längre naglar tar ju såååå lång tiiiiiid. Men mina naglar är hårda, det är så lätt att slå ut en flisa eller att dom börjar flagga sig som Filodeg, allt beroende på vilken nagel vi pratar om. Alltså - kan nån förklara varför vissa naglar som växer samma människa, fungerar olika? Jag misstänker iaf starkt att det inte var det smartaste draget att klippa dom - vad i hela fridens namn tänkte jag på? Jag som enbart använt saxen till tånaglarna i flera år? Nåja, den som lever får se - att flisa eller inte flisa, det är frågan LOL.

Nu ska jag baslacka minna stackars kortisar och kolla igenom samling om jag hittar ett lack som är lagom diskret, men ändå piggar upp. Det lär inte bli lätt;-)

PS Det är oerhört orättvist att just jag av alla tre kvinnorna i min familj, har så löjligt små nagelbäddar:-( Dom andra två (dvs syrran och mamma) har stora mandelformade skönheter och inte är dom fast i nagellacksträsket dom inte. Fusk det är vad det är. DS

2 comments:

Lillasyster December 5, 2010 at 6:05 PM  

Åh, jag tycker inte att det är nåt fel alls på dina naglar! Nagelbädden är kort, men det är ju för att nageln gått av där inne, stackare!

Wolfie December 6, 2010 at 1:53 PM  

Jag lovar, för att vara en så "stor" person har jag pytte nagelbäddar och när nån nagel går av så mycket, blir det inte bara ont utan rätt lite kvar:-( Men man ju piffa till dom iaf:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.