Lacka mig hit och lacka mig dit

Tog en titt på Nailmails senaste erbjudande - olika Essie paket. När jag tänker efter så äger jag bara ett enda Essie lack - Little Brown Dress och det funkar inte alls för mig. Tjockt och gloppigt och svårt att på snyggt. Om jag tänker efter ändå mer, finns det fler lack som inte faller mig på läppen än som gör det; Viva la Diva, H&M, Vero Moda, Depend (som faktiskt funkar urbra att stämpla Konadstämplar med), Sally Hansen, Orly - ingen av dom fungerar fullständigt på mina naglar av en eller den andra anledningen. Sen har vi Zoya, som jag egentligen älskar, de har världens ballaste, coolaste, häftigaste färger, lätta att måla med  och har en snygg textur. Men dom funkar helt enkelt inte på mina naglar, dvs de vill aldrig torka fullständigt, var sig jag låter dom göra det själv eller använder snabblack ovanpå. Varje gång nån nageltokig blogare visar upp ett nytt läckert Zoya lack, så rycker det i vill-ha tarmen och jag känner en nästan oemotståndlig lust att kasta mig in på Ebay och shoppa lite. Som tur är så sansar jag mig och låtsas som det regnar;-)

Jaha, vilka lacket gillar jag då? Mest av allt Color Club och China Glaze......om jag tänker efter ännu lite mer, så är det nog dom två märkena jag använder nästan jämnt. Jag erkänner att jag är småsnål, så svindyra lacket som Ilamasqua, Deborah Lippman eller Rescue Beauty Lounge har ännu INTE (ska det vara) hittat hem till mig. Ännu. Inte. Alls. Men, jag vet att tomten kommer att komma med ett paket med fem lacker från en av dessa märken. Sadly but true, så var det 6e slut hos leverantören - buhuhu och naturligtvis var det det häftigaste jag sett som jag inte får :-(

Till slut så hade jag min egen lilla adventskalenderslucköppning (tappa inte andan), ja det är nog den enda, men ett litet paket med skojiga saker från Born Pretty, ett kinesiskt företag som satsa på att vara billigare än Ebay, så det blev lite dekorationer och slipmojänger för en riktigt billig penning och paketet kom hit på endast 1,5v:-D Hmm, nä nu måste jag nog gå ner och testa några av pärlpluttarna som kom i en liknade ask som de blingiga jag köpte från Weralena häromveckan. Kan ju inte låta Fiona som har varit på manikyr, få de snyggaste klorna i familjen ;-9

2 comments:

Lillasyster December 8, 2010 at 1:30 PM  

SV: GO WILD! Med ett bra överlack blir det snygga övertoningar med alla färger :D Och misslyckas man så är glitter en räddning! ^^

Wolfie December 9, 2010 at 7:57 AM  

Håller med om att ett bra överlack gör hela skillnaden. Testat olika men för just svampning passa Seche Vite allra bäst tycker jag. Bilder kommer sen :-)

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.