Like a virgin

Painted for the very first time, like a vihihihirrrrgin....
As I said before, so called Frech Manicure isn't really up my alley at all. To bland, to blahaha ;-) But curious as I am, I had to try it at least once and for a virgin, I think the result is at least semi OK.

For the base I used Isadora's 111, Pink Pastel and in the bottle it looks girly light pearly pink, but on the nail it turns by some mysterious reason to a transparent nothing, no pink anywhere. But what it does, it even out the nails natural color. The first white for the tips I tried Yves Rocher's Le Blanc, French White Tip but it was way to gloppy and didn't one on seamlessly, but the brush was soooo good, thin, pointy really made for painting tips. 

The second all white polish I own is a white Sally Hansen Hard as Diamond polish, but I don't think they make that color anymore. The brush is of course a standard SH brush, so it's hard to get the line of the tip straight. A coat of Poché evened out the edges.

Who knows, with practice and a good functioning brush, I might get the hang of it. But in all honesty, I do prefer colors with some more oump to them LOL. Next time I think I'm gonna do a French manicure with a twist. Big twist.

Winter weather continues.......

3 comments:

Lillasyster December 17, 2010 at 4:34 PM  

Jag gillar det! Jag brukar göra såhär-> http://lillasystersnaglar.blogg.se/2010/october/fransk-manikyr.html , men håller på att lära mig "på riktigt" ^^

SV: Vad söt du är (: Jag tycker inte att jag "gör mycket" egentligen. Det är väl det att jag jobbar ganska lite (84%) och jobbar dessutom natt, så jag har många kvällar och nätter lediga. Jag är nattmänniska, men för hästars skull kan jag kliva upp på morgonen ändå ;) Älskar dessa underbara djur!

Lillasyster December 17, 2010 at 5:01 PM  

Alltså... Lillasyster och att svara på kommentarer. Varför svara på alla kommentarer direkt? Nejdå...

Ang bekräftelse på paypal. Du får först bekräftelse på eBay "Du har köpt/vunnit!" och sen en betalbekräftelse - men inte förrän mottagare tagit emot pengarna. Löste det sig?

Wolfie December 17, 2010 at 9:18 PM  

Nu fattar jag ingeting, jag brukar svara på kommentarerna när jag ser dom och det är inte alltid samma dag. Men så fort jag bara kan så...
Jag har testat ditt sätt för French, men får av någon outgrundlig anledning inte till det riktigt. Har som vanligt svår med instruktioner så jag måste nog öva och öva och.....puhhhhh.

Appropå eBay och Paypal, så dumt av mig, naturligtvis fanns bekräftelse på eBay, så nu är det bara till att vänta och vänta;-)

Tycker iaf att det är snudd på mirakulöst att du både hinner med, hästar, naglar och jobb på en och samma dag. Å jag som tycker att jag har fullt upp som det är.

Nu får jag nog lov att köpa dom där borstarna efter som jag inte vann - buhuhuhuuuuu. Det braiga är att där du föreslog, där var borstarna inte särskilt dyra. Lacker...borstar....= vojjne, penningarna bara rinner iväg. ROFLMAO.

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.