Nu är jag tvärsur

att en citron står sig lätt i jämförelse. Ni vet den där urvackra kollektionen från Zoya jag köpte - Wicked - tror ni att den uppför sig som andra Zoya lacket? Jag har ju en lite samling av det märket sen tidigare och så vitt jag kan komma ihåg, har jag aldrig haft något problem med något av dem. Men den här kollektionen suger :-( Cheryl (brunt) och Karina (ett av de röda) torkade aldrig...inte ens efter 2 timmar var de genomtorra, utan vart man än kom åt så skrovlade lacket till sig och nöttes av på toppen av alla naglar. Misstänker att boven kan vara mitt nya underlack, Ridgefiller från Nail Tek, men det verkar ju urskumt att man inte ska kunna använda vilket baslack man vill??? Så av med Karina, använde LA Girls Hydrating baslack och sen två lager av det lila Julieanne med låååång torktid emellan. När allt kändes knössetorrt på med ett lager SH Diamond Shine och vad tror ni händer? Två naglar skrovvel och två naglar tip-chip!!

IIiiiiiii så sur jag är, undrar om det är lacken eller mig det är fel på? Kan ju inte vara mig eller???

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.