Gillar och gillar inte

Min senaste beställning från 8ty8beauty innehöll två märken jag inte provat tidigare  - Orly samt Color Club och några China Glaze, varav ett tuggummirosa som heter Something Sweety och såg ut så här med två lager:

Har ni sett nåt så fult? Tjockt och ojämt och.....ja nästan like hopplöst som H&Ms lack i samma nyans.

Innan dess hade jag testat Orlys Happily Ever After, ett läckert vinröt med ett nästan gömt blått skimmer lack men som flaggade direkt. Och då menar jag direkt, nån timme efter lackeringen:-( Är alla Orly lacket lika usla??

Så bort med tjock rosa lacket och på med Color Club Rule Breaker. I flaskan ser det mera blå-grönt ut, men på naglarna bara grönt - typ skogs- eller raring grönt. Lite väl grönt för att vara i min smak, men det fixades med en Bundle Monster platta och China Glaze Passion.
Jag börjar undra om inte Color Club Club måste vara det ultimata lacket: lätt att applicera, torkar snabbt och - det håller hur länge som helst. Bilden ovan är tagen efter 5 (FEM!!) dagar och är först idag (dag 6) som det börjar flagga runt nageltopparna. Börjar starkt överväga att sälja alla andra märken jag har och enbart satsa på CC....om jag kunde hitta något företag som skickar hit dom utan att ta hutlöst betalt för shippingen vill säga. Hmm, sen finns ju förståss Illamasqua som nog lär förbli en ouppnåelig dröm ett bra tag till.

När har kan man inte sitta, ska göra pajdeg till = American Apple Pie = Farmor Ankas Äppelpaj :-D
Ha en Skön Helg.

3 comments:

Emma P October 6, 2010 at 9:28 PM  

Jag är väldiClub. Har 3 flaskor och alla har perfekt formula. tror dock att min förtjusninmg har delvis med mitt få antal flaskor att göra. Jag har helt enkelt inte köpt några av deras mer "halvtaskiga" lack, dessvärre är nog inte alla deras lack perfekta...

Emma P October 6, 2010 at 9:29 PM  

mm, undrar vad som hände med min kommentar. Ska stå, jag är med väldigt förtjust i color club...

Wolfie October 8, 2010 at 1:49 PM  

Jag kan bara inte fatta hur det kommer sig att olika lacker från Color Club (och säkert alla andra märken) beter sig olika. Ett av de senaste CC lackera jag köpte är precis lika hopplöst som Zoya Wicked serien, tar evigheter att torka och drar ihop sig så det blir rynkor när det väl är torrt.

Fast jag skulle ju gärna vilja veta vilka CCs halvtaskiga lack är, så jag inte gör misstaget och köper dem.

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.