En annars manikyr

Det finns ju manikyr och så finns det manikyr och idag tog jag Fiona (aka Fiffi, Fiffiliff, The Bitch etc etc) till UpplandsVäsbys veterinär mottagning för att fixa klorna. Den här

bruden har aldrig accepterat en klotång i hela sitt liv. Näää, redan som liten valpskvalp så hade hon den bestämda uppfattningen att klotänger var av ondo och man gjorde bäst att 1) hålla sig undan eller 2) sätta tänderna i den som höll i tången, dvs mig eller mannen. Mannen (som är påhittig) hittade ett alternativt sätt att korta klorna och det har funkat hyfsat ändå till före semestern då Queen Bitch of the Universe bestämde sig att nu får det vara nog och bet till :-O

Eftersom man inte kan låta hundskrället gå omkring med värsta nailonista klor så beställde jag tid hos ovan nämnda mottagning för manikyr, så vi var där idag. Med tanke på Fiffis benägenhet att sätta tänderna i klofixande människor, så fick hon faktiskt munkorg på och jag gick ut ur rummet. Och gissa vad ? Inte minsta morr, inte minsta ryck i tassen för att komma undan, utan snäll och foglig som ett lamm och det var över på mindre än fem minuter = yeayyyyyyy.

Så nu kommer vi att åka dit var 4e vecka och bli klosnoffsiga, för det är värt vartenda öre att slippa alla högspända nerver.

På vägen hem svängde jag förbi Lidl och köpte deras Cien NP remover, den har blivit så väl omtalad på många bloggar och den kostar bara 16kr, så jag slog till på 3st med en gång!!

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.