Många manikyrer blir det

somliga dagar och inte sjutton vet jag varför det blir så, men somligt bara fungerar inte. Gillar verkligen ljusa lack som China Glaze Bridezilla och Light LIlac från Snowcrystals, men inget av dom vill vara med och leka. Man kunde ju tro att ljust = mindre pigment =torka snabbare, men nähädå - även om de känns torra när man rör dom kan man ge sig sjutton på att så fort man rör sig, tjafsar (korvar) dom ihop sig och det blir revor i lacken. Och visst är det synd - kolla bara på Light Lilac:

den är som gjord för läckra Konad stämplingar. Trodde jag ja.....efter säkert en 7-8 försök då allting bara såg för j-ligt ut fick jag ge upp och börja om med en annan färg. Så jag vända på steken och tog lacket jag hade använt för stämpling - China Glaze Skate Night som bas och idag stämplade jag med BM21 samt Light Lilac istället:
Inte så dåligt om jag får säga det själv, men jag tycker nog att så mörka färger som Skate Night passar bättre på senhösten och vintern är nu. Men i slutet av veckan kommer mitt senaste inköp - Zoya Wicked kollektionen och vem vet, något av dom lackerna kanske kan fungerar som stämpelfärg ovanpå Light Lilac?
Hoppas kan man ju alltid, lika mycket som jag hoppas att jag ska hitta den ultimata kuren för mina fem naglar som flagar som filodeg....Kan nån enda människa förklara varför fem naglar (tre på ena och två på den andra handen) skivar sig när de andra fem är ok??? Kunde tro det - det är ett mysterium, trots nageloljor, handkräm och fuktbevarande underlack och jagvetintevad.....

Söndag...och morgon börjar det vanliga livet igen....och lyllos barnen, dom har 2,5 veckas sommarlov kvar.

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.