Snö snö och mera snö

De flesta jag känner tycker som jag - att nu får det väl endå vara nog med allt detta snöande!! Jag menar, det finns ju en mer än en anledning till varför jag flyttade från Umå för sissådär mååååånga år sen = snö. Där låg snöhögarna kvar på Gammlia vid Valborg och för det mesta började det snöa igen i oktober...När vi vaknade imorse låg ett nytt (förvisso tunnt) lager snö på bilarna och väderlektsgubbarna har sagt att det ska snöa mer under dagen. Borde ta in påsarna med såjord från bagageluckan - har köpt många fina fröpåsar från Thomson & Morgan och det är dags för en del av dom att komma i jorden. Det är så uchlans med snö att det är fullständigt omöjligt att komma ut till växthuset - tung suck...och jag som bara älskar att vara där ute - bara lukten gör en lugn och snäll LOL

En sak är säker - man ska aaaaaaldrig skriva blogginlägg (vare sig hos sig själv eller hos andra) under inflytande av ett glas för mycket vin - oups och vojjne mig, för en som stavar som en kratta normalt är det rent förödande och uschligt pinsamt:-( Snacka om täcket över huvudet varning

Efter blaffande med olika rosa-röda China Glaze lacker som inte ville härda ordentligt (varförvarförvarför beter dom sig så???) och som blev urfula stämplade, använde jag OPI Bogota Blackberry som bas och stämplade med Konads nya platta M78 (motivet som har en liten solfjäder i hörnet) och Scratch Green Gold. Jag måste tillstå att jag tycker att det hela blev urnsyggt! Det stämplade lagret är subtilt, det guldiga syns mer än det gröna och om man inte tittar nära i rätt belysningsvinkel, ser det ut som ett renesance (hur stavas det??) tyg. Ska se om det går att ta något foto där man verkligen ser stämplingen.

Idag ska jag göra en citronmarängpaj från Menton enligt recept i DN, tror jag att det var.
Ha en skön helg!!

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.