Många som bloggar om skönhet och smink har haft med denna ögonskugga från Diors nya vårkollektion. Jag erkänner - jag har hyst ett sånt nästan skämmigt habegär till den ända sen jag såg den första gången och igår fick allt sunt förnuft ryka all världens väg. Stegade in på Kicks i Stinsen och köpte den plus mascaran Extreme och båda produkterna levde verkligen upp till sitt rykte. Ögonskuggan är verkligen förtjusande (haha vilket ord va'), jamen det är det - färgerna är hur snygga på locken som helst, i en sorts mjuk förföriskhet. Mascaran då? Ja jag har testat många genom åren, både budget och de dyrare och har hela tiden fallit tillbaka till Lancomes - det har helt enkelt inte funnits några som toppar dem i det långa loppet. Till nu - Extreme är helt enkelt oerhört bra - fylliga lite längre fransar åt vippiga diva hållet som så här långt klarat sig över halva dagen. Men vad är det för fel på personalen på Kicks?? Har träffat en säger en riktigt trevlig tjej tidigare, men igår jobbade det två (en ung och en medelålders) surpuppebrudar som var total ointresserade av allt vad god kundservice heter. En var ute i butiken och packade upp varor och hennne vände jag mig till (jag var helt ensam i butiken) och sa att jag ville ha två Dior produkter. Okej, Dior är ju inte billligt så då kunde man ju tro att hon ivrigt skulle skutta upp och hjälpa mig, men icke - hon gick till bruden bakom disken och bad henne hjälpa till. Diskbruden var dock inte benägen att låta kundens intresse gå först - nä hon var tvungen att långsamt göra klart vad det var hon gjorde innan hon masade sig fram till mig och plockade fram det jag ville ha. Betalt det tog hon, men inte minsta lilla gratisprov slank ner i kassen…Tänk att det är precis likandant som det har varit i 30 år - här i Sverige delas det minsan inte ut några prover frivilligt. Tänk i USA där fick man generöst med prover och på Sephoras i Cannes, där fyllde de vänligt små provrör med de parfymer man var intresserad av och spenderade man lite lagom på annat, så fick man fin-fina prover med i påsen. Kan inte låta bli att undra var alla prover tar vägen som butikerna får från tillverkarna - i personalens egen sminklådda är nog en gissning som inte är för vild:-(

Nu väntar jag bara ivrigt på en ny laddning nagellacker från USA, så just nu är mina naglar helt bara förutom ett lager basecoat. Jag menar - tog det en vecka för dem att komma hit förra gången, så borde det väl ta lika lång tid nu?? Ack du förhoppningsfulla:-D

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.