Det är väl som själva

attingen att inte en nagel utan tre går åt helsefyr när jag baxade in matkassarna i bilen - varför??? Detta trots att jag använder Scratch Nail Food vareviga dag och alltid min fin-fina hemgjorda handcreme. Båda långfingrarna gick det flisor ur och vänster pek har en stor skiva på väg att släppa under lacket = tepåsdags. Ja lyft på ögonbrynen ni, men jag tror det var på MakeUpAlley jag lärde mig det trixet - att använda en tepåse istället för silke som lagning. Och det funkar kanon, myyyyyycket bättre än silke som på nåt vis torkar ut limmet och lyfter sig från nageln. Har haft påse (små avrivna bitar) i säkert en månad nu på ena tummen och det sitter som berget:-)

Ishalt ute...att köra bil är INTE roligt även om det är en stor och stark en. Övervann allt motstånd och tog mig från jobbet till ICA Maxi för att fylla på de tomma mat föråden och det var inte utan att jag hurrade för mig själv när jag kom fram hel och oskadad och tjoade högt  "kvinnor kan"!!!

Nu ska jag ta mig en kopp te och påbörja en ny manikyr. Lite synd att de senaste China Glaze lackerna inte kommit än, men jag får väl ta och prova Scratch Coffee Break istället.

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.