Nu blir jag totalt tokig

Stog i köket och höll på med sen middag (äldsta sonen går på klätterskola som slutar 19,00!), ugnen på och radion i vardagsrummet då det bara sa poff och elen försvann i olika delar av huset. Nu är jag inte totalt borttappad så jag rusade ner i källaren till automatsäkringskåpet och.....inte en enda säkring hade löst ut!?!?! Fortfarande inte helt korkad började jag gå igenom vilka grupper som var svarta och vippade på respektive säkring upp och ner men inte ett skit hände. Ringde Mannen (som ska hämta sonen) och fick ett "har du kollat säkringarna" i örat. Jamen - jag är ju inte dum!!! Då kommer dråpslaget "har ni gjort nåt särkillt?" vadå - som att köra diskmaskin, ugn, micro och damsugare samtidigt som alla datorer i huset står på eller????
Jag fattar bara inte hur det är möjligt att vissa grupper är stendöda (som ugnen) och andra står där och lyser (alla lampor i köket plus kyl-frys)och - att inte en endaste säkringsjäkel har löst ut.....och inte sjutton blir det nån pizza om inte Mannen lyckas få till det när dom kommer hem. ush jag blir alldeles knäckt av sånt här, håller alla tummar jag har- karln är oerhört teknisk och händig - så om inte han löser det - vem kan??

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.