Yuck eller - lukta alltid först

Ibland undrar man hur dum man får vara? Jag menar - just HUR dum får man vara, när man vet att man egentligen har oerhört svårt att stå ut med syntetiska doftämnen? Eftersom det är just av den anledningen som jag under de senaste 9 åren har jag inte köpt en endaste handcreme, utan utvecklat och använt mina egna recept.  Godsaker som shea, avodacdo och cocosfett, jojoba, riskli och olivolja samt allehanda eteriska oljor och absoluter, lavendel eller rosvatten - allt naturligt utom konserveringsmedlet. Måste ju tillstå att jag till slut kom fram till den ultimata produkten både när det gäller funktion och lukt:-D Det braiga med att göra själv är ju att man kan styra och byta doft närhelst man har lust. Nåja, nu är min sista burk uppsmörjd och jag hade helt enkelt ingen som helst lust att göra en ny sats just nu och levde med den fromma förhoppningen att det faktisk går att köpa nån bra crème vars lukt man står ut med. HAHAHA, inte för att jag nu har förköpt mig, men först testade jag Doves handcreme och iofs är väl lukten uthärdligt, men konsistensen bara skriker silikon och det är det blad de saker som jag inte vill ha på min lekamen. Så in på Kicks (ny shoppingronda med äldsta sonen) och hittade några Crabtree & Evelyn Citron Honey and Coriander produkter (se ovan) och visst låter det väl ändå fräsch och gott? Och här slår dock dumheten till;  de hade bara Balm Balm tuber som prover och just citron balm var härsket. Här borde man ju stannat upp och insett att om en butik har härskna produkter i sina hyllor, kanske man inte ska handla just där. Och man bör definitivt inte köpa en produkt oluktad om man har problem med att stå ut med syntetiska doftämnen. För den luktar verkligen hemskt!! Inte minsta tillstymmelse till citron eller honungsnot, bara den syntetiska koriandern luktar så kraftigt att den luktar så illa att man kan döööööö. Och - det går inte att få bort stanken med tvål och vatten :-( Tänk om jag ändå hade kollat in lavendel eller ros istället - eller varit smart nog och låtit bli att handla alls och gått därifrån?

Nä nu måste jag gå ner och se om en liten sprittning av händerna kan hjälpa. Jag har bara inte tid just nu att göra nån magnifikt doftande handmirakel, utan har ett quiltprojekt jag bara måsta få klar snabbt, för att kunna sätta igång med en inflyttningspresent till min svärmor;-P Vilket innebär att jag måste försöka stå ut med den lilla Dovetuben ett tag till.

Mot symaskinen och vidare!

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.