Det är väl ändå

som typiskt att när man väl fått ut samtliga 10 naglar till ungefär samma längd, så är det alltid några som går av igen. Nu sitter jag här med pek- och långfingret som har kortkorta naglar, medan resten har en hyfsad längd.

Förr i världen, ja för en sissådär 25 år sedan (hahaha, nu fattar ni hur gammal jag är) så hade jag fin-fina vällackade lååååånga naglar men självklart gick även de sönder. Men istället för att kapa allihop använde jag antingen silkwrap om det var en spricka eller satte helt sonika dit en plasttopp om den hade gått av heltoch det funkade fin-fint. Idag vägrar allehanda wraps (från silke till tepåse) att hålla ihop sprickan och några fungerande toppar har jag hittills inte funnit - endast fusk naglar som man limmar fast på hela nageln. Jag antar att jag skulle kunna gå till en salong och få dom fixade, men allvarligt - det verkar såååååå meckigt att behöva gå tillbaka med jämna mellanrum för att fylla ut utväxten...dessutom (ve o fasa) så är jag nog för snål ;-9

Så är det nån som har nått bra sätt man kan fixa till längden hemma själv, så bara hojta.

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.