Klass 2 varning???

Isses, jag hoppas då verkligen att den snön som vädergubbarna snackar om inte drar in över Stockholm morgon, utan det "bara" blir regn. Jag fullständigt hatar att köra bil när det snöar och speciellt som nån  i familjen ännu inte fått på vintermackorna på min eller sin bil :-( Jaja, jag har ju 4wd men vad hjälper det om det är halt och jaja, man kan ju ta busen till jobbet - men tror ni verkligen att SL tar sig fram i 15cm blötsnö??

Vet inte för vilken gång i ordningen (måste vara många med tanke på min ålder - fniss) som jag undrar varför i helskotta vi bor kvar i det här landet där mörkret hägrar ungefär 5 månader per år och snön faller även i Stockholm......

Två glädjeämnen; 1) jag har fått en gammal hederlig grammofon som Mannen kopplat in till stereon i mitt arbetsrum, så nu kan jag spela mina gamla LP skivor - jag har Sergeant Pepper i orginalutgåva från -67 och Born to Run från -75, klå det ni :-) och 2) fyra nya Konadplattor kom med posten från Asien idag.

Dags att få yngsta sonen i säng - den äldsta sover redan :-O

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.