Skynda fynda

Jag slank in på Body Shop i veckan för att sniffa på nya Sweet Lemon serien, men döm av min förvåning så var allt utom body scruben slut endast en vecka efter lanseringen. Nu var det ju inte jag som skulle ha några produkter, utan yngsta sonen men efter att han luktat på body scruben så vette katten om det inte var lika bra att all var slut för den hade en otäckt stickande syntetisk doft. Så istället fick det bli en cocnut och en red grapefruit shower gel till killarna och - ett litet fynd till mig:

Ett litet kuvert med tre tvättlappar av bomulls muslin till det facila priset av endast 50 svenska kronor. Enda sedan jag köpte (och läste) The 21st Century Beauty Bible har jag letat men inte hittat sådana. Enligt boken så ska peeling av ansiktet vara så mild som den bara kan vara och att det är fullständigt onödigt att använda olika peelingprodukter eftersom huden blir "robbad" på sin naturliga  fettbalans och därför sätter igång med överproduktion vilket leder till blemmor, zits or whatnots. Och - muslintvättlappar är det enda man behöver i peelingväg. I brist på muslinlappar,hittade jag organiska frottélappar på 
Neal Yard Remedies i London och de har funkat hur bra som helst. Jag har ett lite lyxtrick, ja det känns mer lyx än vad det är - när ansiktet är rengjort sköljer jag lappen i väldigt varmt vatten och trycker mot ansiktet och upprepar några gånger. Det är såååå njutningsfullt och man kan ju alltid låtsas att man är på ett långdistansflyg på väg bort eller hem:-) Haqr testat en av muslinlapparna och dom gör sitt jobb dom med.

 OK, nu vill yngsta sonen bli masserad med sin grapefruktbutter, får se om jag står ut med lukten LOL och sen är det middagsdags - fläskkotletter.

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.