Helgifn

Jag ogillar verkligen när flisor går ur nagellacket när det inte ens är en vecka gammalt. Läste några knep att reparera små fllisor på Make-Up Alley, men de funkade inte alls. Så igår åkte ChinaGlaze Skate Night toppat med Ruby Pumps av och istället penslade jag på Bridezilla i tre lager, utan att ha en aning om vad jag skulle (om jag ens skulle) stämpla något. Av en slump hittade jag bloggen Konad Addict och hittade inlägg där hon hade lagt på ett mörkare lack ovanpå ett ljust, svampat bort det över toppen och sen stämplat. Jamen det bara måste jag ju pröva, så på med ett lager China Glaze Trophy Wife och sen med hjälp av en kosmetik svamp dutta bort det över nageltoppen och det blev en helsnygg gradering. Sen stämplade jag  med Isadoras Pure Purple och Konad platta M78, toppat med ett lager Seche Vite.
Och så här blev det:

Som vanligt lämnar mitt nagelfotograferande  mycket att önska:  fingrarna ser ut som korvar (och jag lovar - det gör dom inte i verkliga livet),  färgåtergivningen är inte 100% och graderingen mellan den mörkare rosa och det ljusa syns knappt. Stämplingen flöt ut en aning när jag applicerade top coaten trots att jag lät den torka länge och väl innan. Ibland går det bra, ibland inte (dvs att måla topcoat ovanpå en stämpling) och - dang om jag lyckats lista ut vad det beror på. Men - när jag kollar på lackningen IRL, så är jag rätt så nöjd den här gången:-)

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.