Konads stämplar och Nyårsnaglar



Efter att ha tittat på ett antal olika tutorials på Youtube, så var jag övertygad om att göra snygga naglar med Konads stämplar kunde ju inte vara alltför svårt. Så av med det juliga lacket och på med ett Isadora som kanske är en 4-5 månade gammalt. Gissa i vilken urusel kondition det var?? Trodde aldrig det skulle torka, så besviken jag blev för färgen är jättesnygg och jag trodde nog att Isadora hade bättre kvalitet än så. .
Men eftersom det inte var manikyr, utan test av stämplarna så fick det sitta på. Testade först Special Polish Gold, men allvarlig - det syntes inte alls, bara en svag svar skugga. Sen testade jag Grey Pearl med samma usla resultat, så tillslut var det enda jag hade kvar att testa med var vitt och det funkade.

Jag tyckte att det till att börja med var oerhört svårt att jobba tillräckligt snabbt så inte special polishen torkade (för då kunde man inte överföra den från plattan till stämpeln), att centrera motivet på stämpeln samt att få den jämnt och centrerat applicerad på naglarna.

Jag tror jag tog bort lacket och målade nytt 5ggr med olika nagellack - bl.a. OPI Black Tie Optional som jag har haft i minst 2 år och det märks inte på det och det är så himla snyggt att man blir till sig. Tyvärr blev stämplingen på det urfult, så bort med det och starta om igen. Sista gången (efter god mat och nåt glas vin ) använde jag Depends no76, bara älskar den här gunslinger metall färgen (tror jag måste hitta ett lack som ser ut som rent silver också....)


som bas och även det så snyggt att man nästan kluckar av förnöjsamhet. Sen Konads plate M51, vita special lacket  och si det funkade!!

Måste varit vinet som hjälpte till LOL. Färgåtergivningen blev inte 100% på den stämplade bilden, men det är samma Depend No76 som ovan med ett lager av Sally Hansens Diamond Shine överlack. En del säger att man inte ska använda vanligt överlack för då blir motivet utsuddat, men under mina experiment så tyckte jag nog att det går hur bra som helst med exempelvis SH, bara man låter motivet torka ordentligt. Man kan skynda på processen genom att doppa naglarna i isvatten i 15-25sek.

Tom mannen (han med den custom paintade och superpimpade bågen) i mitt liv blev impad och kallade min naglar motivlackade :-D

Även om resten av familjen består av manligt kön (ja förutom hundarna då, men dom kan man ju inte gärna måla klorna på) så kanske man kan muta dem så jag får låna deras naglar som testobject under helgen ???Fnizzzzzz.

Hoppas ni alla får ett Gott Nytt År!!!

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.