Inga foton här inte

Alltså hur jag än försöker så lyckas jag endå inte få till några bra foton på mina naglar, antingen funkar inte fokuseringen, färgåtergivningen eller glansdagrarna....och jag som bara ville visa mina julnaglar:-( Eftersom det finns uttifjutton bilder på webben (varav en hel del från Sverige) så vet man ju att det går - frågan är bara hur???

Satt och kollade på svenska nagelbloggar igår där en hel del salonger visar upp sina kreationer, väldans massa fake naglar (de flesta i gelé) och en hel del var i mina ögon "konstiga" former. Nä jag har inga bilder att visa (kan ju inte gärna sno dom) men enligt min smak så är det inte så snyggt med antingen tvärt avhuggna naglar med vassa hörn eller så spetsiga att de ser ut som fågelklor. Själv föredrar det mera naturliga ovala hållet och i det fallet faller verkligen ödets lotter olika - min mamma och syrra har vackra mandelformade nagelbäddar som gör att deras naglar ser långa ut fast de knappt växt nåt och mina är rätt små, så naglarna måste växa ut en bra bit för att synas. Vis av de misstag jag gjorde när jag var yngre, rundar jag numera bara försiktigt av kanterna så att de inte är vassa utan mjukt ovala, men inte längs med sidorna - min erfarenhet är att så fort man börjar fila där, så veknar nageln, flisar upp sig och bryts av mycket lättare. Visst, det finns allehanda knep för att hålla ihop sina egna naglar, men jag erkänner att jag är oerhört skeptisk mot en del av dom...nagellim luktar snabblim om du frågar mig  kan bara inte vara nyttigt.....Själv använder jag Sally Hansens Hard as Nails Hard as Wraps och det funkar hur bra som helst, särskillt på de tre naglarna som har flisade toppar.

Nä nu ska jag ta digtialkameran och göra ett nytt tappert fotoförsök.

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.