Titta han snackar

Titta här - ett inlägg som låg i min draft lådda och som aldrig blivit publicerat. Men det blir det - nu:

Alltså, tidigt i våra förberedelse för att bli föräldrar var det någon som sa: när din tonåring vill prata med dig - om det så är 3.00 på natten, så ta dig tid att lyssna. För annars kanske de inte vill prata när du har tid/ork att lyssna.

Så jag lyssnar, jag lovar att jag lyssnar (fast 3 på natten sover han ännu) - han kan förfölja mig runt huset ivrigt pratandes om allt från La Liga till hantverkare som inte gör annat än att röka istället för att renovera huset mitt emot, till olika aspekter på olika läxor. Ibland krullar sig öronen, ibland är jag bara lycklig för att trots jag är töntig :-O så pratar min underbara unge fortfarande med mig.

0 comments:

Post a Comment

About this blog

My Blog List

About Me

My photo
Mom of two kids, two furry girls and happy owner of one DH, all resides in Sweden. Passionate about quilting and a reborn interest for decorative nails. Mamma till två söner, matte till två hundar och fru till en man. Är passionerat intresserad av quiltning och har ett pånyttfunnet intresse för snygga naglar.